Tuesday 16 September 2014

HARI MALAYSIA, PM GESA RAKYAT TERUS BERSATU.


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyimpulkan, hanya dengan solidariti yang ampuh dan padu atas nama Malaysia, tanah air ini akan terus stabil, makmur dan sejahtera selama-lamanya.

Beliau berkata, dalam meraikan peristiwa penting iaitu sambutan Hari Malaysia, semua pihak sewajarnya memperkukuhkan hubungan dan bersatu sebagai rakyat Malaysia.

"Ini adalah amat mustahak, ketika mana ada unsur-unsur tidak bertanggungjawab yang mahu melihat perpecahan terjadi di antara kita, kita sekali lagi dapat menyambut Hari Malaysia dalam keadaan aman dan makmur.

"Pada esok malam, saya akan hadir di Dataran Kipas, Miri, Sarawak untuk bersama-sama ribuan rakyat daripada pelbagai lapisan dan latar belakang atas semangat cintakan negara dan patriotisme yang tinggi," katanya yang dipetik dalam blog NajibRazak.com di sini hari ini.

Sementara itu, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menerusi akaun Twitternya turut mengucapkan Selamat Hari Malaysia dengan ingatan 'Keharmonian dan toleransi menjadi tunjang serta tonggak untuk kekalkan Malaysia sebagai sebuah negara yang utuh, berwibawa dan dihormati'.

0 comments:

Post a Comment